طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها | قسمت 16 – 9 |
با توجه به نتیجه آزمون KS هر متغیری که سطح معنی داری آن بیشتر از ۵ درصد باشد فرض نرمال بودن آن پذیرفته می شود، ولی اگر کمتر از ۵ درصد باشد H0 یعنی ادعای نرمال بودن توزیع متغیر پذیرفته نمی شود. اکنون با توجه به توضیحات بالا و خروجی آزمون نتیجه می گیریم متغیر تمامی متغیرها به علت بزرگ بودن سطح معنی داری از ۵ درصد دارای توزیع نرمال میباشند.
آزمون رگرسیون چندگانه به روش همزمان
-
- یادگیری تیمی بر موفقیت توسعه محصول جدید تاثیر مثبتی دارد.
- نوع دانش بر موفقیت توسعه محصول جدید تاثیر مثبتی دارد.
.
گاهی دو یا چند متغیر تاثیر عمده ای روی متغیر وابسته دارند.رگرسیون چندگانه،تاثیر هم زمان و خطی دو یا چند متغیر را روی متغیر وابسته اندازه میگیرد.
جدول زیر خلاصه مدل را نشان میدهد. مقدار ضریب همبستگی® بین متغیرهای ۰٫۶۳۲ میباشد که نشان میدهد بین مجموعه متغیرهای متغیر مستقل و متغیر وابسته تحقیق موفقیت توسعه محصول جدید همبستگی نسبتاً قوی وجود دارد. اما مقدار ضریب تعیین تعدیل شده [۱۰۷] که برابر با ۰٫۴۲۱ است، نشان میدهد که ۴۲ درصد از کل تغییرات میزان موفقیت توسعه محصول جدید وابسته به ۲ متغیر مستقل ذکر شده در این معادله است. به عبارت دیگر، مجموعه متغیرهای مستقل، نزدیک به ۴۲ درصد از واریانس متغیر موفقیت توسعه محصول جدید را پیشبینی میکنند.
با توجه به معنی داری مقدار آزمون F (17.216) در سطح خطای کوچک تر از ۰٫۰۵ می توان نتیجه گرفت که مدل رگرسیونی تحقیق مرکب از ۲ متغیر مستقل و یک متغیر وابسته (موفقیت توسعه محصول جدید) مدل خوبی بوده و مجموعه متغیرهای مستقل قادرند تغییرات موفقیت توسعه محصول جدید را تبیین کنند.
جدول شماره ۴-۷ : تحلیل واریانس
جدول بعدی نتایج مربوط به میزان تاثیر هر متغیر در مدل و همچنین میزان همبستگی بین متغیرهای را نشان میدهد. ضرایب تاثیر رگرسیونی هر متغیر مستقل بر متغیر وابسته را نشان میدهد. در این بخش، تفسیر ضرایب رگرسیونی بر اساس ضریب بتا(Beta) انجام میگیرد. زیرا این آماره نشان دهنده ضریب رگرسیونی استاندارد شده هر یک از متغیرهای مستقل بر روی متغیر وابسته تحقیق میباشد. بنابرین، میتوانیم با بهره گرفتن از آن، سهم نسبی هر متغیر مستقل در مدل را مشخص کنیم. مقایسه متغیرها نشان میدهد که:
اولاً، تاثیر دو متغیر یادگیری تیمی، نوع دانش بر موفقیت توسعه محصول جدید معنی دار است.
ثانیاًً، متغیرهای یادگیری تیمی و نوع دانش به ترتیب یادگیری تیمی با ضریب رگرسیونی ۰٫۴۶۳، و نوع دانش با ضریب ۰٫۳۵۱ به ترتیب بالاترین تاثیر رگرسیونی را روی متغیر موفقیت توسعه محصول جدید داشته اند. در این جا، برای تفسیر ضرایب رگرسیونی می توان چنین بیان کرد. در مورد متغیر” یادگیری تیمی ” ، نتیجه را می توان بدین شکل تفسیر نمود که
-
- Holistic perspective ↑
-
- collectives ↑
-
- entity ↑
-
- As whole entities ↑
-
- Knowledge acquisition ↑
-
- information dissemination ↑
-
- information interpretation ↑
-
- Organizational memory ↑
-
- direction ↑
-
- intensity ↑
-
- congenitally ↑
-
- experimentally ↑
-
- vicariously ↑
-
- Grafting and scanning ↑
-
- Searching and noticing ↑
-
- Inherited knowledge ↑
-
- Organizational experiments ↑
-
- Organizational self-appraisals ↑
-
- Experimenting organizations ↑
-
- Unintentional or unsystematic learning ↑
-
- Experience-based learning curves ↑
-
- Corporate intelligence ↑
-
- benchmarking ↑
-
- Joint ventures ↑
-
- Education and training ↑
-
- scanning ↑
-
- Focused research ↑
-
- Performance monitoring ↑
-
- High vigilance ↑
-
- maintenance ↑
-
- passiveness ↑
-
- Cognitive maps ↑
-
- Richness of media ↑
-
- Information load ↑
-
- unlearning ↑
-
- Mental models ↑
-
- Dominant logics ↑
-
- Administrative innovation ↑
-
- Technical innovation ↑
-
- Incremental innovation ↑
-
- Radical innovation ↑
-
- initiation ↑
-
- implementation ↑
-
- Adoption of innovation ↑
-
- diffusion of innovation ↑
-
- innovating ↑
-
- innovativeness ↑
-
- specialization ↑
-
- Functional differentiation ↑
-
- professionalism ↑
-
- formalization ↑
-
- Administrative intensity (ratio) ↑
-
- slack ↑
-
- Product and process innovation ↑
-
- Dual- core ↑
-
- variation ↑
-
- reorientation ↑
-
- routine ↑
-
- nonroutine ↑
-
- ultimate ↑
-
- instrumental ↑
-
- Explorative ↑
-
- Exploitive ↑
-
- Resource base view ↑
-
- embedded ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 09:08:00 ب.ظ ]
|