۲۶/۱۰

۰۰۰۱/۰

براساس جدول۴-۲۷ مشاهده میشود که ابعاد تعلق سازمانی مدیران ۸۱ درصد از واریانس اشتراک دانش کارکنان شهرداری هرمزگان را پیشبینی میکند. یافته های بدست آمده حاکی از آنست که بعد جذب و شیفتگی با بتای ۴۴/۰ قویترین پیش بینی کننده مثبت و معنادار رفتار اشتراک دانش کارکنان شهرداری هرمزگان را پیشبینی میباشد. پس از آن فداکاری با بتای ۲۸/۰ و قدرت با بتای ۲۴/۰پیش بینی کننده مثبت و معنادار اشتراک دانش کارکنان شهرداری هرمزگان را پیش بینی می باشند.
۴-۴-۳- تحلیل مسیر و مدل نهایی
در نهایت به منظور اعتبارسنجی و ارائه مدل نهایی پژوهش از روش تحلیل مسیر با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل بهره گرفته شد. نتایج به دست آمده در شکل شماره (۴-۱و ۴-۲) آمده است. شکل شماره (۴-۱) به بررسی تأثیر ابعاد تعلق سازمانی بر رضایت شغلی، تعهد سازمانی واشتراک دانش کارکنان شهرداری استان هرمزگان با بهره گرفتن از تحلیل مسیر پرداخته است. برای این منظور ابعاد تعلق سازمانی به عنوان متغیر مستقل و رضایت شغلی، تعهد سازمانی واشتراک دانش به عنوان متغیر وابسته در نظر گرفته شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

بعد قدرت تأثیر مثبت و معناداری (۰۵/۰> P و ۵۵/۰= β؛ ۱۱/۱۱=t)؛ بر رضایت شغلی کارکنان شهرداری استان هرمزگان دارد.
بعد فداکاری تأثیر مثبت و معناداری (۰۵/۰> P و ۲۵/۰= β؛ ۴۳/۵=t)؛ بر رضایت شغلی کارکنان شهرداری استان هرمزگان دارد.
بعد جذب و شیفتگی سازمانی تأثیر مثبت و معناداری (۰۵/۰> P و ۱۳/۰= β؛ ۹۲/۲=t)؛ بر رضایت شغلی کارکنان شهرداری استان هرمزگان دارد.
بعد قدرت تأثیر معناداری (۰۵/۰> P و ۱۰/۰= β؛ ۱۳/۱=t)؛ بر تعهد سازمانی کارکنان شهرداری استان هرمزگان ندارد.
بعد فداکاری تأثیر مثبت و معناداری (۰۵/۰> P و ۲۷/۰= β؛ ۶۴/۳=t)؛ بر تعهد سازمانی کارکنان شهرداری استان هرمزگان دارد.
بعد جذب و شیفتگی تأثیر مثبت و معناداری (۰۵/۰> P و ۳۶/۰= β؛ ۰۰۳/۵=t)؛ بر تعهد سازمانی کارکنان شهرداری استان هرمزگان دارد.
بعد قدرت تأثیر مثبت و معناداری (۰۵/۰> P و ۲۴/۰= β؛ ۱۷/۵=t)؛ بر اشتراک دانش کارکنان شهرداری استان هرمزگان دارد.
بعد فداکاری تأثیر مثبت و معناداری (۰۵/۰> P و ۲۸/۰= β؛ ۴۴/۶=t)؛ بر اشتراک دانش کارکنان شهرداری استان هرمزگان دارد.
بعد جذب و شیفتگی تأثیر مثبت و معناداری (۰۵/۰> P و ۴۴/۰= β؛ ۲۶/۱۰=t)؛ بر اشتراک دانش کارکنان شهرداری استان هرمزگان دارد.
شکل شماره ۴-۱٫ تأثیر ابعاد تعلق سازمانی بر رضایت شغلی، تعهد سازمانی و اشتراک دانش کارکنان شهرداری استان هرمزگان، مدل در حالت اعداد استاندارد
شکل شماره ۴-۲٫ تأثیر ابعاد تعلق سازمانی بر رضایت شغلی، تعهد سازمانی واشتراک دانش کارکنان شهرداری استان هرمزگان، مدل در حالت اعداد معناداری
برای تعیین برازش مدل، با بهره گرفتن از نرم افزار Liserl،‌ مقادیر مختلف برازش محاسبه شد (جدول شماره ۴-۲۸). طبق جدول می‌توان دریافت که با توجه به قابل قبول بودن شاخص‌های برازش NFI، CFI، IFI، GFI و پایین‌بودن شاخص خطای SRMR مدل مذکور از برازش نسبتاً خوبی برخوردار می‌باشد.
جدول شماره ۴-۲۸٫ شاخص‌های برازش مدل تأثیر ابعاد تعلق سازمانی بر رضایت شغلی، تعهد سازمانی و اشتراک دانش کارکنان شهرداری استان هرمزگان

شاخص

معیار اصلی

چه زمانی برازنده است؟

توضیحات

مقدار

NFI

مقایسه مدل مورد نظر با مدل بدون رابطه هایش

باید بزرگتر از ۹/۰ باشد.

شاخص برازش استاندارد

۹۱/۰

CFI

مقایسه مدل مورد نظر با مدل بدون رابطه هایش

باید بزرگتر از ۹/۰ باشد.

شاخص برازش تطبیقی

۹۱/۰

GFI

ارزیابی مقدار نسبی واریانس و کوواریانس

بین صفر و یک. باید برابر یا بزرگتر از ۹/۰ باشد.

شاخص نیکویی برازش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...