P CMIN/DF DF CMIN
۰.۰۱۹ ۱.۳۳۸ ۲۱ ۲۸.۰۹۸

در جدول فوق مقدار کای دو که همان CMIN است. برای این مدل میزان آماره ۲۸.۰۹۸، درجه آزادی ۲۱ و سطح معنی­داری برابر ۰.۰۱۹ است. چون سطح معنی­داری از ۰.۰۵ کمتر است، نتیجه ­گیری می­ شود که مدل رگرسیونی برازش داده شده میان متغیرهای مستقل و وابسته معنی­­دار و مناسب است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل پنجم
نتیجه ­گیری وپیشنهادهای پژوهش
۵
۵-۱ مقدمه
بررسی و تحلیل نتایج یک پژوهش در حقیقت یکی از مهم­ترین بخش­های آن محسوب می­گردد. بیان علل رد یا پذیرش حدس و پیش ­بینی محقق، که به صورت فرضیه مورد آزمون قرار گرفته­است در حقیقت تکمیل کننده یک پروژه تحقیقاتی می­باشد.
۵-۲ مروری بر مطالب گذشته
در فصل اول به کلیات پژوهش شامل بیان مساله و اهمیت موضوع اهداف وفرضیه ها و… پرداخته شد.
در فصل دوم به پیشینه پژوهش و بیان مبانی نظری پرداختیم.
در فصل سوم به روش­شناسی پژوهش شامل مشخص نمودن روش پژوهش و روش جمع آوری اطلاعات وجامعه آماری و…. مورد بحث قرار گرفت.و در نتیجه در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل داده ­ها و یافته­های پژوهش پرداخته شد.
۵-۳ تحلیل نتایج آزمون فرضیه ­های پژوهش
پژوهش حاضر به بررسی عوامل تاثیر گذار بر بر صادرات و انتخاب بازار هدف انجام گرفته­است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان ارشد مجموعه شرکت­های مدیریت پروژه­ های نیروگاهی ایران(مپنا) هستند.نمونه بدست­آمده ۲۷۸ نفر می­باشد که از طریق جدول مورگان بدست­آمده است بدین معنا که ۲۷۸ پرسش نامه توزیع گردیده است.پژوهش حاضر از نوع توصیفی پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامه­ی محقق ساخته و با ضریب پایایی ۷۹۵. است. پرسشنامه شامل ۲۵ سوال می­باشد که در زمینه­ بررسی چهار متغیر سرعت ورود، قابلیت دسترسی، ابعاد سیاسی و فرهنگی و فاصله بین دو کشور می­باشد که مورد آزمون قرار گرفته ­است. دراین تحقیق از روش تحلیل مسیر برای پیداکردن تأثیرات مستقیم و یا غیر مستقیم وتأثیر کل متغیرها بر روی صادرات و انتخاب بازارهدف استفاده شده­است. برای این منظور از نرم افزار AMOS برای تجزیه و تحلیل آماری داده ­ها استفاده شده­است .
۵-۴ نتیجه گیری تحقیق
۵-۴-۱ فرضیه اول: پارامتر سرعت ورود بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری می­باشد.
با توجه به مقدار بدست­آمده در سطح معناداری که ۰۲۲. می­باشد و این مقدار کمتراز سطح معناداری ۰۵. می­باشد بنابراین نتیجه می­ شود که این پارامتر دارای تاثیر معناداری بر متغییر صادرات و انتخاب بازار هدف می­باشد. از آنجاییکه که فرضیه به تاثیر مثبت و معناداری اشاره دارد برای بررسی مثبت بودن تاثیر متغییر مستقل(سرعت ورود) بر متغییر وابسته(صادرات و انتخاب بازار هدف) قسمت معادلات ساختاری نشان می­دهد که مقدار بدست­آمده برابر ۶۳. است. در نتیجه فرضHپذیرفته می­ شود یعنی سرعت ورود دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد.
۵-۴-۲ فرضیه دوم: پارامتر قابلیت دسترسی به منابع بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری می­باشد.
با توجه به مقدار بدست­آمده در سطح معناداری که ۰۰۳۹. می­باشد و این مقدار کمتراز سطح معناداری ۰۵. می­باشد بنابراین نتیجه می­ شود که این پارامتر دارای تاثیر معناداری بر متغییر صادرات و انتخاب بازار هدف می­باشد. از آنجاییکه که فرضیه به تاثیر مثبت و معناداری اشاره دارد برای بررسی مثبت بودن تاثیر متغییر مستقل(قابلیت دسترسی) بر متغییر وابسته(صادرات و انتخاب بازار هدف) قسمت معادلات ساختاری نشان می­دهد که مقدار بدست­آمده برابر ۸۰. است. در نتیجه فرضHپذیرفته می­ شود یعنی قابلیت دسترسی دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد.همچنین متغییر قابلیت دسترسی دارای بیشترین تاثیر می­باشد.
۵-۴-۳ فرضیه سوم: پارامتر ابعاد سیاسی و فرهنگی بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری می­باشد.
با توجه به مقدار بدست­آمده در سطح معناداری که ۰۱۸. می­باشد و این مقدار کمتراز سطح معناداری ۰۵. می­باشد بنابراین نتیجه می­ شود که این پارامتر دارای تاثیر معناداری بر متغییر صادرات و انتخاب بازار هدف می­باشد. از آنجاییکه که فرضیه به تاثیر مثبت و معناداری اشاره دارد برای بررسی مثبت بودن تاثیر متغییر مستقل(فاصله بین دو کشور) بر متغییر وابسته(صادرات و انتخاب بازار هدف)، قسمت معادلات ساختاری نشان می­دهد که مقدار بدست­آمده برابر ۶۹. است. در نتیجه فرضHپذیرفته می­ شود یعنی فاصله بین دو کشور دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد.
۵-۴-۴ فرضیه چهارم: پارامتر فاصله بین دو کشور بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری می­باشد.
با توجه به مقدار بدست­آمده در سطح معناداری که ۰۰۱. می­باشد و این مقدار کمتراز سطح معناداری ۰۵. می­باشد بنابراین نتیجه می­ شود که این پارامتر دارای تاثیر معناداری بر متغییر صادرات و انتخاب بازار هدف می­باشد. از آنجاییکه که فرضیه به تاثیر مثبت و معناداری اشاره دارد برای بررسی مثبت بودن تاثیر متغییر مستقل(ابعاد فرهنگی و سیاسی) بر متغییر وابسته(صادرات و انتخاب بازار هدف) قسمت معادلات ساختاری نشان می­دهد که مقدار بدست­آمده برابر ۷۷. است. در نتیجه فرضHپذیرفته می­ شود یعنی سرعت ورود دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد.
جدول(۵-۱): خلاصه فرضیه ­ها

فرضیه ­ها شرح فرضیه نتیجه
فرضیه اول سرعت ورود دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد. تایید می­ شود
فرضیه دوم قابلیت دسترسی دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد. تایید می­ شود
فرضیه سوم ابعاد سیاسی و فرهنگی دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...