پایان نامه ارشد : انتخاب بازار برای فعالیت صادرات اولیه،تفاوت بین صادرات اولیه ... |
P | CMIN/DF | DF | CMIN |
۰.۰۱۹ | ۱.۳۳۸ | ۲۱ | ۲۸.۰۹۸ |
در جدول فوق مقدار کای دو که همان CMIN است. برای این مدل میزان آماره ۲۸.۰۹۸، درجه آزادی ۲۱ و سطح معنیداری برابر ۰.۰۱۹ است. چون سطح معنیداری از ۰.۰۵ کمتر است، نتیجه گیری می شود که مدل رگرسیونی برازش داده شده میان متغیرهای مستقل و وابسته معنیدار و مناسب است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل پنجم
نتیجه گیری وپیشنهادهای پژوهش
۵
۵-۱ مقدمه
بررسی و تحلیل نتایج یک پژوهش در حقیقت یکی از مهمترین بخشهای آن محسوب میگردد. بیان علل رد یا پذیرش حدس و پیش بینی محقق، که به صورت فرضیه مورد آزمون قرار گرفتهاست در حقیقت تکمیل کننده یک پروژه تحقیقاتی میباشد.
۵-۲ مروری بر مطالب گذشته
در فصل اول به کلیات پژوهش شامل بیان مساله و اهمیت موضوع اهداف وفرضیه ها و… پرداخته شد.
در فصل دوم به پیشینه پژوهش و بیان مبانی نظری پرداختیم.
در فصل سوم به روششناسی پژوهش شامل مشخص نمودن روش پژوهش و روش جمع آوری اطلاعات وجامعه آماری و…. مورد بحث قرار گرفت.و در نتیجه در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل داده ها و یافتههای پژوهش پرداخته شد.
۵-۳ تحلیل نتایج آزمون فرضیه های پژوهش
پژوهش حاضر به بررسی عوامل تاثیر گذار بر بر صادرات و انتخاب بازار هدف انجام گرفتهاست. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و کارشناسان ارشد مجموعه شرکتهای مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران(مپنا) هستند.نمونه بدستآمده ۲۷۸ نفر میباشد که از طریق جدول مورگان بدستآمده است بدین معنا که ۲۷۸ پرسش نامه توزیع گردیده است.پژوهش حاضر از نوع توصیفی پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش نامهی محقق ساخته و با ضریب پایایی ۷۹۵. است. پرسشنامه شامل ۲۵ سوال میباشد که در زمینه بررسی چهار متغیر سرعت ورود، قابلیت دسترسی، ابعاد سیاسی و فرهنگی و فاصله بین دو کشور میباشد که مورد آزمون قرار گرفته است. دراین تحقیق از روش تحلیل مسیر برای پیداکردن تأثیرات مستقیم و یا غیر مستقیم وتأثیر کل متغیرها بر روی صادرات و انتخاب بازارهدف استفاده شدهاست. برای این منظور از نرم افزار AMOS برای تجزیه و تحلیل آماری داده ها استفاده شدهاست .
۵-۴ نتیجه گیری تحقیق
۵-۴-۱ فرضیه اول: پارامتر سرعت ورود بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری میباشد.
با توجه به مقدار بدستآمده در سطح معناداری که ۰۲۲. میباشد و این مقدار کمتراز سطح معناداری ۰۵. میباشد بنابراین نتیجه می شود که این پارامتر دارای تاثیر معناداری بر متغییر صادرات و انتخاب بازار هدف میباشد. از آنجاییکه که فرضیه به تاثیر مثبت و معناداری اشاره دارد برای بررسی مثبت بودن تاثیر متغییر مستقل(سرعت ورود) بر متغییر وابسته(صادرات و انتخاب بازار هدف) قسمت معادلات ساختاری نشان میدهد که مقدار بدستآمده برابر ۶۳. است. در نتیجه فرضH0 پذیرفته می شود یعنی سرعت ورود دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد.
۵-۴-۲ فرضیه دوم: پارامتر قابلیت دسترسی به منابع بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری میباشد.
با توجه به مقدار بدستآمده در سطح معناداری که ۰۰۳۹. میباشد و این مقدار کمتراز سطح معناداری ۰۵. میباشد بنابراین نتیجه می شود که این پارامتر دارای تاثیر معناداری بر متغییر صادرات و انتخاب بازار هدف میباشد. از آنجاییکه که فرضیه به تاثیر مثبت و معناداری اشاره دارد برای بررسی مثبت بودن تاثیر متغییر مستقل(قابلیت دسترسی) بر متغییر وابسته(صادرات و انتخاب بازار هدف) قسمت معادلات ساختاری نشان میدهد که مقدار بدستآمده برابر ۸۰. است. در نتیجه فرضH0 پذیرفته می شود یعنی قابلیت دسترسی دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد.همچنین متغییر قابلیت دسترسی دارای بیشترین تاثیر میباشد.
۵-۴-۳ فرضیه سوم: پارامتر ابعاد سیاسی و فرهنگی بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری میباشد.
با توجه به مقدار بدستآمده در سطح معناداری که ۰۱۸. میباشد و این مقدار کمتراز سطح معناداری ۰۵. میباشد بنابراین نتیجه می شود که این پارامتر دارای تاثیر معناداری بر متغییر صادرات و انتخاب بازار هدف میباشد. از آنجاییکه که فرضیه به تاثیر مثبت و معناداری اشاره دارد برای بررسی مثبت بودن تاثیر متغییر مستقل(فاصله بین دو کشور) بر متغییر وابسته(صادرات و انتخاب بازار هدف)، قسمت معادلات ساختاری نشان میدهد که مقدار بدستآمده برابر ۶۹. است. در نتیجه فرضH0 پذیرفته می شود یعنی فاصله بین دو کشور دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد.
۵-۴-۴ فرضیه چهارم: پارامتر فاصله بین دو کشور بر توسعه صادرات و انتخاب بازار هدف دارای تاثیر مثبت و معناداری میباشد.
با توجه به مقدار بدستآمده در سطح معناداری که ۰۰۱. میباشد و این مقدار کمتراز سطح معناداری ۰۵. میباشد بنابراین نتیجه می شود که این پارامتر دارای تاثیر معناداری بر متغییر صادرات و انتخاب بازار هدف میباشد. از آنجاییکه که فرضیه به تاثیر مثبت و معناداری اشاره دارد برای بررسی مثبت بودن تاثیر متغییر مستقل(ابعاد فرهنگی و سیاسی) بر متغییر وابسته(صادرات و انتخاب بازار هدف) قسمت معادلات ساختاری نشان میدهد که مقدار بدستآمده برابر ۷۷. است. در نتیجه فرضH0 پذیرفته می شود یعنی سرعت ورود دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد.
جدول(۵-۱): خلاصه فرضیه ها
فرضیه ها | شرح فرضیه | نتیجه |
فرضیه اول | سرعت ورود دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد. | تایید می شود |
فرضیه دوم | قابلیت دسترسی دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد. | تایید می شود |
فرضیه سوم | ابعاد سیاسی و فرهنگی دارای تاثیر مثبت و معناداری بر صادرات و انتخاب بازار هدف دارد. |
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1400-09-27] [ 07:42:00 ب.ظ ]
|