تحقیق-پروژه و پایان نامه | فرایند های اصلی: جذب – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
نبود فرهنگ خدمتمحوری
توسعه ارتباطات مجازی
نا امنی اقتصادی و سیاسی
نبود فرهنگ خدمتمحوری
احترام به حق و حقوق
pest محیط قانونی و اقتصادی
محیط درونی و بیرونی
محیط فرهنگ و اجتماع و سیاست
عملکرد رسانه ها
نظام آموزش جامعه و توقع از فرد
نرخ تورم
رقبایی مثل بازار سرمایه و طلا و مسکن
نظام ارزشی جامعه
نظام های حقوقی پشتیبان مردم
سهامدارها
رقبا و فعالیت آن ها
انتظار رفتار استاندارد از سوی مشتری
هدف و استراتژی سازمان
محدودیت های محیطی
قوانین و مقررات بانک مرکزی
قوانین و مقررات دولتی و سیاست و اجتماع فرهنگ عمومی جامعه
قوانین کار و نیرویانسانی
شرایط اقتصادی جامعه
فضای حاکم بر اجتماع،
جو عمومی و همدلی حاکم
شرایط اعتقادی جامعه،
دغدغه های ادمها
خانواده ها
و فرهنگ جامعه
آموزش در سنین پایین
آموزش ارتباطات در دبیرستان ها
خصوصی شدن
حاکمیت اطلاعات بر رانت
معیارهای طبقه بندی مشاغل
ابزار زدگی
سیستمهای پشتیبان
جوسازمانی
پشتیبانی و تدارکات
محصولات خاصی
زیر ساخت ها ای تی
هویت بصری سازمان
نبود فرهنگ خدمتمحوری
توسعه ارتباطات مجازی
نا امنی اقتصادی و سیاسی
نبود فرهنگ خدمتمحوری
احترام به حق و حقوق
pest محیط قانونی و اقتصادی
محیط درونی و بیرونی
محیط فرهنگ و اجتماع و سیاست
عملکرد رسانه ها
نظام آموزش جامعه و توقع از فرد
نرخ تورم
رقبایی مثل بازار سرمایه و طلا و مسکن
نظام ارزشی جامعه
نظام های حقوقی پشتیبان مردم
سهامدارها
رقبا و فعالیت آن ها
انتظار رفتار استاندارد از سوی مشتری
هدف و استراتژی سازمان
محدودیت های محیطی
قوانین و مقررات بانک مرکزی
قوانین و مقررات دولتی و سیاست و اجتماع فرهنگ عمومی جامعه
قوانین کار و نیرویانسانی
شرایط اقتصادی جامعه
فضای حاکم بر اجتماع،
جو عمومی و همدلی حاکم
شرایط اعتقادی جامعه،
دغدغه های ادمها
خانواده ها
و فرهنگ جامعه
آموزش در سنین پایین
آموزش ارتباطات در دبیرستان ها
خصوصی شدن
حاکمیت اطلاعات بر رانت
معیارهای طبقه بندی مشاغل
ابزار زدگی
سیستمهای پشتیبان
جوسازمانی
پشتیبانی و تدارکات
محصولات خاصی
زیر ساخت ها ای تی
هویت بصری سازمان
نظام آموزش جامعه و توقع از فرد
نظام ارزشی جامعه
فرهنگ عمومی جامعه
آموزش در سنین پایین
جو عمومی و همدلی حاکم
آموزش در سنین پایین
نرخ تورم
نا امنی اقتصادی و سیاسی
رقبایی مثل بازار سرمایه و طلا و مسکن
شرایط اقتصادی مشتریان
نظام های حقوقی پشتیبان مردم
قوانین و مقررات بانک مرکزی
قوانین و مقررات دولتی و سیاست و اجتماع
قوانین کار و نیرویانسانی
حاکمیت اطلاعات بر رانت
خصوصی شدن
سهامدارها
عملکرد رسانه ها
دغدغه های ادمها
پشتیبانی و تدارکات
سیستمهای پشتیبان
جوسازمانی
زیر ساخت ها ای تی
رقبا و فعالیت آن ها
در مورد تمامی فرآیندهای سازمانی چه در حوزه بازاریابی و چه در حوزه منابعانسانی عوامل جانبی وجود دارد که فعالیتهای منتهی به فرایند اصلی را تحت تاثیر آشکار و یا پنهان خود قرار میدهند. علیرغم تلاشی که در مجموعه یک سازمان برای سامان دهی یک پدیده خاص مانند مشتری مداری صورت میگیرد، عواملی خارج از کنترل سازمان وجود دارد که میتواند موفقیت تلاش ها و برنامه های عملیاتی جهت نیل به اهداف را کم اثر کرده و یا خنثی نماید. در مورد پدیده خاص مورد بررسی در این تحقیق باید پذیرفت که نمی توان برنامه های اجرایی در حوزه مشتریان و یا پرسنل بانک را در محیطی ایزوله و دور از شرایط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه اجرا نمود.
فرهنگ عمومی یک جامعه در کنار متغیرهای دیگری مانند سیاست و اقتصاد از یکسو و قوانین ملی وشرکتی در حوزه کسب و کار و رقابت از سوی دیگر میتواند اثر بخشی برنامه های استراتژیک را کاهش دهد. عملکرد رقبا، رسانه ها و سهامداران نیز از عواملی است که نمیتواند نادیده گرفته شود. شرایط کلی سازمان در سایر بخشها و حیطه ها نیز بر عملکرد صحیح فانکشن های طراحی شده مؤثر است.
فرایند های اصلی: جذب
فرایند اصلی تحقیق در این پایاننامه یک مدل منابعانسانی با رویکرد مشتریمدارنه است. از ابتدای شکل گیری علم منابعانسانی مدلهای متعددی ارائه شده و برخی از آن ها بیش از بقیه مورد توجه و کاربرد عمومی قرار گرفتهاست. بنابرین در پرسش نسبت به کارکردهای منابعانسانی اکثر پاسخ دهندگان برداشت مشابهی در ذهن دارند. محقق نیز متناسب با کارکردهای ارائه شده از سوی شرکتکنندگان، مدل منابعانسانی مایکل- آرمسترانگ را به عنوان مبنای دستهبندی کارکردها لحاظ نموده و مشخصات مشتریمدارانه هر یک را جستجو نمودهاست.
به عنوان مثال یکی از افراد مورد مصاحبه در مورد پارامترهای مؤثر در جذب میگوید:” چه فردی در چه جایگاهی. مدیر شعبه، بانکدار و …. به دنبال پرسنلی هستیم که مهارتهای ارتباطی و فردی بیشتری داشته باشند به نسبت مهارتهای فنی. بسته به شرح و شغل. در شرایط کلان با توجه به نقش نیروها در صنایع خدماتی و بخصوص بانکها مهارتهای ارتباطی و مهارتهای میان فردی بیشتری لازم است.”.
همچنین دیگری در توصیف مشخصات افراد مشتریمدار میگوید”شخصیت و اخلاق بسیار مهم است. حرفهای بودن و تخصصی بودن فرد هم بسیار مهم است. بدون درست راه انداختن کار مشتری امکان مشتری مداری وجود ندارد. مسئولیت پذیری فرد بسیار مهم است. چه زمانی میتوان به فرد اعتماد کرد در زمان مسئولیت پذیر بودن فرد طبیعتا. صبور بودن فرد بسیار مهم است. از لحاظ رفتاری آدم گرمی باشد.”
جدول ۵:کدهای باز مستخرج در مورد فرآیندهای اصلی: جذب
برونگرا
حفظ اسرار
رفتار عمومیmembership
رفتار وظیفه ایtask
رفتار شهروندی سازمانی
صداقت
شرح شغل
شخصیت مناسب
درجه ارتباطات بالا
هوش عاطفی بالا
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 09:51:00 ب.ظ ]
|