دانلود پایان نامه های آماده | ۱-۷- تعریف عملیاتی مفاهیم – 1 |
در این تحقیق به منظور تجزیهو تحلیل داده های به دستآمده از پرسشنامه ها از روشهای مختلف تحلیل تکمتغیره، دومتغیره و چندمتغیره استفاده شده است. در ابتدا به منظور تعیین نرخ میانگین پاسخدهندگان به سؤالات عمومی پرسشنامه ها از جدول توزیع فراوانی استفاده شده است و پسازآن شاخصهای مرکزی و پراکندگی آورده شده است. همچنین از آزمون t تک نمونه ای برای تشخیص تأثیر یا عدم تأثیر یک متغیر در وضعیت موردبررسی استفاده شده است. در تحلیل دومتغیره برای بررسی نوع و میزان رابطه بین متغیرهای تحقیق از تحلیل همبستگی اسپیرمن استفاده شده است و در تحلیلهای چندمتغیره از روش تحلیل عاملی برای خلاصهسازی داده ها و از تحلیل مسیر برای بیان اهمیت مسیرها استفاده شده است. تمامی تحلیلها در این تحقیق به کمک نرمافزار SPSS و Amos انجام گرفته است.
۱-۷- تعریف عملیاتی مفاهیم
۱-۷-۱- کیفیت خدمات داخلی[۲]
در این تحقیق کیفیت خدمات داخلی به عنوان توانایی مدیران سازمانها در ارائه خدمات به کارکنان به شکل درست و در زمان وعده دادهشده (قابلیت اعتماد)[۳]، مهم شمردن و توجه به کارکنان (همدلی)[۴]، تمایل به کمک، در دسترس بودن و ارائه خدمات سریع به کارکنان (پاسخگویی)[۵]، توجه به مشکلات و احترام به عقاید کارکنان و ارائه پیشنهادهایی مناسب برای رفع نیازهای آنها (مراوده)[۶] تعریف شده است.
۱-۷-۲- توانایی خدمت[۷]
در این تحقیق توانایی خدمت به عنوان سطحی از ادراکات کارکنان از توانایی خدماتدهی مناسب، دانش، مهارت کافی و توجه به مشتری در کار تعریف شده است.
۱-۷-۳- رضایت کارمند[۸]
در این تحقیق رضایت کارکنان سطحی است که کارکنان، از کاری که انجام می دهند، محیطی که در آن کار میکنند، دستمزدی که دریافت میکنند و از روابط کاری با سرپرستان و همکاران حس رضایت دارند.
۱-۷-۴- تعهد سازمانی[۹]
در این تحقیق تعهد سازمانی به میزانی که احساسات فرد به سازمان پیوند خورده و به میزانی که به دلیل هزینه های تغییر شغل یا مزایای ناشی از آن، فرد قصد ماندن در سازمان را دارد تعریف شده است.
۱-۷-۵- ارزش درک شده[۱۰]
در این تحقیق ارزش درک شده به عنوان تجربه و دانش برتر کارکنان شرکت در ارائه خدمات (حرفهای بودن)[۱۱]، سطح کیفی مطلوب خدمات و مطابق با انتظار سرمایه گذاران (کیفیت)[۱۲] و نهایتاًً تناسب کمسیون پرداختی با خدمات دریافتی سرمایه گذاران (قیمت)[۱۳] تعریف شده است.
۱-۷-۶- رضایت مشتری[۱۴]
در این تحقیق رضایت مشتری، سطحی از رضایت وی از کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت و مطابق با انتظارات او، همچنین رضایت از خدمات کارگزاری در مقایسه با دیگر کارگزاریها تعریف شده است.
۱-۷-۷- اعتماد مشتری[۱۵]
در این تحقیق اعتماد مشتری به میزان صداقت سازمان، قابلاطمینان بودن آن و سبک معتبر مدیریت سازمان تعریف شده است.
۱-۷-۸- وفاداری مشتری[۱۶]
در این تحقیق وفاداری مشتری به عنوان سطحی از قصد خرید دوباره مشتری از شرکت، توصیه شرکت به دوستان و اعلام نکات مثبت در رابطه با شرکت به دیگران و نهایتاًً داشتن تعهدی زیاد به شرکت تعریف شده است.
۱-۸- محدودیتهای تحقیق
هر پژوهش همواره با محدودیتهای چندی روبرو است. در این پژوهش نیز محدودیتهایی بر سر راه محقق وجود داشته است. یکی از مهمترین محدودیتهای پژوهش این بود که بیشتر مشتریان و بهخصوص مشتریان تحصیلکرده کارگزاریها معمولاً به صورت آنلاین فعالیت میکنند بنابرین دسترسی به آنها عملاً برای محقق در این بازه زمانی کم امکان پذیر نبود. همچنین شعبههایی از کارگزاریها در نقاط مختلفی از کشور فعالیت میکنند اما به دلیل اینکه بیشتر این شعب در پایتخت کشور واقع شدهاند و همچنین بیشترین سرمایه گذاران نیز در این منطقه جغرافیایی واقع هستند بنابرین جامعه آماری این تحقیق، محدود به استان تهران گردید. ازنظر زمانی نیز به دلیل اینکه محدودیت در زمان برای جمع آوری داده های تحقیق وجود داشت، ممکن است در این تحقیق نتایج آنطور که باید، منعکس نشده است، شاید زمان بیشتر از طرفی منجر به افزایش کیفیت مبانی نظری تحقیق و از طرف دیگر با افزایش گردآوری داده ها و در نتیجه کاهش خطای نمونه گیری منجر به افزایش کیفیت نتایج تحقیق میگردید. همچنین برخی از مشتریان، کارکنان و برخی از خود کارگزاریها حاضر به همکاری با محقق نبودند، شاید با عدم محافظه کاری و همکاری بیشتر مشتریان، کارکنان و شرکتهای کارگزاری نتایج حاصل بهتر میتوانست اهداف تحقیق را نمایان سازد.
۱-۹- سازماندهی تحقیق
همچون بیشتر تحقیقات علمی، مطالب این تحقیق نیز در پنج فصل تنظیم گردیده است. در فصل اول تحقیق حاضر به کلیات تحقیق و مختصری از فصول آتی تحقیق اشاره شد. در فصل دوم تحقیق ضمن مرور مبانی نظری و پیشینه تجربی، چارچوب لازم جهت حمایت از فرضیه های تحقیق و مدل مفهومی تحقیق ارائه شده است. فصل سوم به روششناسی تحقیق اختصاص یافته است و در آن توضیحات کاملی در رابطه با جامعه و نمونه آماری، روش و ابزار گردآوری اطلاعات و روش تجزیهو تحلیل اطلاعات ارائه شده است. در ادامه و در فصل چهارم داده های گردآوریشده از مطالعات میدانی مورد تجزیهو تحلیل قرارگرفته و نتایج حاصل از آنها مورد بحث قرار گرفته است، در این فصل برای تجزیهو تحلیل اطلاعات و رسیدن به نتایج موردنظر از روشهای مختلف آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است و نهایتاًً فصل پنجم به نتیجه گیری و ارائه پیشنهادهایی کاربردی برای کارگزاریها و پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی اختصاص یافته است.
۱-۱۰- جمع بندی فصل اول
در این فصل کلیات تحقیق و خلاصهای از مطالب پیش رو ارائه شد. در ابتدا به بیان مسئله و توضیح اهمیت و ضرورت تحقیق پرداخته شد و دلایل و سؤال اصلی تحقیق مطرح گردید و سپس اهداف و فرضیات تحقیق بر اساس آنها بیان گردیدند. بر اساس فرضیه اصلی تحقیق یعنی “کیفیت خدمات داخلی اثر مثبت و معنیداری بر وفاداری مشتریان دارد”، یازده فرضیه فرعی مطرح شد. و در ادامه روش تحقیق به صورت مختصر ارائه گردید که در آن به معرفی نوع تحقیق، ابزار و روش گردآوری داده ها، جامعه و نمونه آماری، قلمرو تحقیق و روش تجزیهو تحلیل اطلاعات پرداخته شد. پسازآن تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق مطرح گردید و در پایان فصل پس از برشمردن محدودیتهای موجود پژوهش به نحوه تنظیم مطالب تحقیق حاضر در فصول مختلف در قالب ساختار پژوهش پرداخته شد.
فصل دوم
ادبیات تحقیق
۲-۱- مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 09:59:00 ب.ظ ]
|