بهمن تمایل به زن نداشت و از اخلاقیات‏ مردی پیروی نمی‏کرد. او هیچ‌وقت احساسات‏ زنانه را نستود. او هیچ‌وقت زنی را ستایش‏ نکرد.
من این قضیه را نمی‏دانم؛ اما می‏دانم که ازدواج کرد. یکی از پسر عموهای پدر او یک دختر داشت که اسمش‏ نزهت الملوک بود. از خیلی پیش‌تر از سال ۱۳۵۶ که ازدواج‏ رسمی کردند، قرار بود باهم ازدواج کنند. ولی روی‏ رفت‏وآمدهایی که بهمن با خارج داشت و کمتر در ایران بود، ازدواج سر نگرفت. تا این‏که سال ۱۳۵۶ شنیدیم ازدواج رسمی‏ کرده‏اند. نزهت الملوک دبیر دبیرستان دخترانه­ی «مهدخت‏"بندر انزلی بود. بعد مدیر دانشسرای دختران آن شهر شد. به تهران‏ که آمد، شد مدیر دانشسرای‏"تربیت معلم دختران‏". این همین‏ موقعی است که ازدواج کردند؛ منتها به علت این‏که بهمن‏ دائم به اروپا می‏رفت و مدت‏ها نتوانست بعد از انقلاب به‏ ایران بیاید، این بود که ازدواجشان خیلی خوب گرم نبود. آن‏ خانم مستقل زندگی خودش را می‏کرد در تهران و بهمن در ایتالیا برای خودش بود. بیشتر تلفنی باهم تماس داشتند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

سرنوشت نزهت الملوک چه شد؟
نزهت الملوک گویا در سال‏های ۱۳۵۷ یا ۱۳۷۶ یک تومور بدخیم در مغزش ایجاد شد و عمل، نتیجه­ صحیحی نداد. بعد از مدتی از تهران رفت به لاهیجان و اواخر عمر در آنجا زندگی و همان جا هم فوت کرد. فکر می‏کنم آن‏ موقع بهمن هم به ایران آمده بود. واقعاً زندگی زناشویی‏ درستی باهم نداشتند. اکثراً جدا از هم بودند. او آنجا بود و این اینجا! فقط اسماً زن و شوهر بودند. شاید آنچه شما می‏گویید، درست باشد.
پیشینه­ی خانواده‌ی محصص از کجا می‏آید؟
از روی اسناد موجود اجداد ما که خوشنویس بوده‏اند و کتاب‏هایی هم داشته‏اند. تا جد پنجم این اطلاعات موجود است. جد پنجم ما شخصی بوده به اسم حاج میرزا حسین‏ که در اواخر صفویه زندگی می‏کرد. در آن زمان عده­ی زیادی از ایران مهاجرت می‏کردند، به خصوص کسانی که‏ یک قدری دگراندیش بودند و با حکومت صفویه زیاد جور درنمی‏آمدند.
غالباً به هند مهاجرت می‏کردند.
بله! ملاکین و تاجرین هم برای گردش و تجارت‏ می‏رفته‏اند. از جمله کسانی که از لاهیجان به هند رفت، همین میرزا حسین است که جوانی‏اش را به طور کلی در آنجا گذراند. بعد در اواخر صفویه-شاید در زمان‏ شاه‌عباس دوم، یعنی زمان سلیمان-به ایران بازگشت. در این موقع او را حاجی میرزا حسین هندی می‏گفتند.
پس بهمن محصص به درستی عقبه­ی خود را هندی می‏دانسته این صفت شاهزادگی از کجا می‏آید؟ رفتارهای بهمن، اطوار یک شاهزاده‏ بود.
اتفاقاً میرزا حسین هندی معروف بود به شازده! او به این‏ لقب معروف بود، اما واقعاً در خاندان ما شازده نداشته‏ایم‏ و نمی‏توانیم ادعا کنیم.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...