۵-۲- سیستم استاندارد ۱۰ شین IEEE
نمودار تک خطی ۲۳ کیلو ولت یک سیستم استاندارد ۱۰ شین IEEE در شکل (۵-۱) نشان داده شده است، اطلاعات این سیستم از مرجع ]۱۰۳[ بدست آمده است. بار کلی سیستم مورد نظر مساوی (۴۱۸۶j + 12368) کیلو ولت­آمپر است.
شکل ۵-۱: نمودار تک‏خطی یک سیستم ۱۰ شین IEEE
۵-۳- سیستم استاندارد ۳۳ شین IEEE
نمودار تک‏خطی ۶۶/۱۲ کیلو ولت با ۴ شاخه فرعی توزیع یک سیستم استاندارد ۳۳ شین IEEE در شکل (۵-۲) نشان داده شده است، اطلاعات این سیستم از منبع ]۱۰۴[ بدست آمده است. بار کلی سیستم مورد نظر (۲۸۷۵j + 4643) کیلو ولت­آمپر است.
شکل ۵-۲نمودار تک‏خطی یک سیستم ۳۳ شین IEEE
۵-۴- تعیین اندازه و مکان بهینه‏ی یک بانک خازنی و یک مولد تولید پراکنده در سیستم استاندارد ۱۰ شین IEEE
از دید فنی شین شماره ۱ بعنوان شین اصلی یا اسلک[۸۵] شناخته می‏شود. بانک خازنی و واحد DG در هر شینی غیر از این شین می‏توانند قرار گیرند. نتایج شبیه‏سازی بر روی سیستم ۱۰ شین برای یک دوره طراحی ۱۰ ساله در جدول (۵-۱) نشان داده شده است. در این بهینه ‏سازی، DG و خازن در سال اول دوره طراحی نصب می‏شوند.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول۵-۱: نتایج جایابی بهینه خازن و مولد تولید پراکنده در سیستم ۱۰ شین

مورد شماره شین ظرفیت بهینه
مولد تولید پراکنده ۱۰ Kw 127/316
خازن ۶ Kvar 3900

همانطور که مشاهده می‏شود بهترین مکان برای نصب مولد تولید پراکنده در شین شماره ۱۰ با ظرفیت بهینه ۱۲۷/۳۱۶ کیلووات و ظرفیت مناسب بانک خازنی مساوی ۴۰۵۰ کیلوار، نصب شده در شین شماره ۶ می‏باشد. نصب خازن و DG با تغییر در پخش بار سیستم، موجب کاهش اندازه جریان عبوری از شاخه‏های مختلف شبکه خواهد شد که در نهایت، به کاهش نرخ خرابی خطوط ارتباطی سیستم (کابل یا خطوط هوایی) منجر می‏شود. میزان این بهبود در جدول (۵-۲) آمده است که در آن متوسط نرخ خرابی خطوط برای بازه زمانی طراحی با در نظرگرفتن رشد بار سیستم در دوره طراحی محاسبه شده است. همانطور که مشاهده می‏شود میزان کاهش در نرخ وقوع خرابی خطوط بیش از ۴% می‏باشد.
جدول۵-۲مقایسه متوسط نرخ خرابی خطوط ارتباطی سیستم ۱۰ شین، قبل و بعد از جایابی خازن و تولید پراکنده

شماره خط فیدر ارسال کننده فیدر دریافت کننده نرخ خرابی در حالت پایه نرخ خرابی بعد از نصب بهینه خازن و تولید پراکنده درصد بهبود
۱ ۱ ۲ ۱۰۶/۰ ۰۹۵۰۲/۰ ۳۳/۱۰
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...