فرضیه

 

متغیر

 

ضریب

 

آماره ی t

 

احتمال
(P-Value)

 

نتیجه ی آزمون

 
 

فرضیه ی سوم

 

عرض از مبدأ
(۰β)

 

۰٫۰۵۳۷۵۶

 

۶٫۶۹۶۳۹۸

 

۰٫۰۰۰۰

 

تأیید فرضیه

 
 

Log(EFT/EFT)
(۱β)

 

۰٫۵۳۱۹۰۳

 

۲٫۳۴۵۶۳۷

 

۰٫۰۱۹۷

 
 

Dec* Log(EFT/EFT)
(۲β)

 

۰٫۰۳۲۶۳۵-

 

۲٫۶۶۶۶۱۷-

 

۰٫۰۰۸۱

 
 

Dec* Log(EFT/EFT)*INF
۳)β)

 

۰٫۰۵۳۴۰۷-

 

۱٫۶۳۷۱۹۲-

 

۰٫۰۰۲۷

 

همانطور که در جدول ۴-۱۹ ملاحظه می شود ، مقدار ضریب ۲β دارای مقداری منفی است که نشان از چسبندگی هزینه ی حسابرسی دارد، همچنین مقدار ضریب ۳β دارای مقداری منفی است که نشانی از رابطه معکوس میان تورم و چسبندگی هزینه ی حسابرسی است، همچنین مقدار آماره ی t کمتر از ۰٫۰۵ است که نشان دهنده ی معنا داری این متغیر است . در نتیجه نرخ تورم بر چسبندگی هزینه های حسابرسی اثر گذار است . نکته ی قابل تأمل در مورد متغیر نرخ تورم این است که این عامل باعث کاهش شدت چسبندگی هزینه ی حسابرسی شده است . اگر یک بار دیگر به فرضیه ی دوم برگردیم می بینیم که میزان شدت چسبندگی هزینه ی حسابرسی بدون وجود هیچ عاملی از جمله نرخ تورم ۶۱٫۳۹% می باشد . حال در این فرضیه با اضافه شدن نرخ تورم به مدل میزان چسبندگی به میزان ۴۴٫۵۸% رسیده است (۳β۲+β۱+β) . پس با اضافه شدن نرخ تورم ، به این مطلب می رسیم که نرخ تورم با وجود اینکه بر چسبندگی هزینه ی حسابرسی اثر گذار است اما این اثر ، اثری کاهشی بوده و باعث کاهش شدت چسبندگی می شود .دلیل اقتصادی این موضوع را نیز می توان این گونه بیان کرد که هنگامی که تورم در کشوری وجود دارد ، در نتیجه اکثر اقلام هزینه ای شرکتها بالاجبار و بدون اختیار افزایش پیدا می کند . در نتیجه تمامی مدیران شرکتها به دلیل آنکه با بحران مالی مواجه نشوند به فکر کاهش هزینه های خود خواهند افتاد بنابراین شرکت رابه سمت کاهش هزینه ها هدایت می کنند که این موضوع نیز به نوبه ی خود باعث کاهش چسبندگی هزینه ی حسابرسی خواهد شد . بر اساس نتایج به دست آمده در مورد این فرضیه ، با اطمینان ۹۵% می توان فرضیه ی سوم را تأیید کرد .

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مدل برآورد شده ی فرضیه ی سوم به صورت زیر خواهد بود :

۴-۵-۴) آزمون فرضیه ی چهارم
فرضیه ی چهارم این تحقیق ادعا می کند هزینه های عملیاتی حسابداری نسبت به تغییرات در آمدی فروش چسبندگی دارند . در نتیجه می توان فرضیه های صفر و یک را به صورت زیر نوشت :
H0 : هزینه های عملیاتی حسابداری نسبت به تغییرات در آمدی فروش چسبندگی ندارند.
H1 : هزینه های عملیاتی حسابداری نسبت به تغییرات در آمدی فروش چسبندگی دارند .
همانند سه فرضیه ی قبل ، ابتدا با بهره گرفتن از آزمون F لیمر انتخاب بین روش داده های تابلویی و یا داده های تلفیقی را مورد بررسی قرار می دهیم :

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...