بررسی متون:
تا کنون از تکنیک MLVA جهت ژنوتایپینگ سویه های سالمونلا انتریکا سرووار انتریتیدیس در ایران، استفاده نشده است. مطالعات بیشماری مانند PFGE، MLST و غیره در ارتباط با ژنوتایپینگ سالمونلا انتریکا سرووار انتریتیدیس انجام گرفته است. برخی از این پژوهش ها که مربوط به کارگیری تکنیک MLVA جهت ژنوتیب بندی ایزوله های سالمونلا در نمونه های انسانی و غذایی بوده است. ما در این بخش سعی می کنیم به برخی از این پژوهش ها اشاره نماییم.
کوبایاشی[۸۱] و همکاران در سال ۲۰۱۴ در ژاپن، MLVA را بر روی ۷۹ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار انتریتیدس انجام دادند. این ایزوله ها را از محصولات غذایی حیوانی جدا نمودند. در این بررسی آنها از ۱۲ لوکوس VNTR استفاده نمودند که این لوکوس ها عبارتند از: SENTR-2، SENTR-1، SENTR-3، SENTR-4، SENTR-5، SENTR-6، SENTR-7، SE3، SE4، SE7، SE6 و SE8(31).
سینتچنکو[۸۲] و همکاران در سال ۲۰۱۲ در استرالیا، MLVA را بر روی چهار هزار ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار تایفی موریوم انجام دادند و MLVA را با Phage typing مقایسه نمودند. این ایزوله ها را از منابع انسانی جدا نمودند. در این بررسی آنها از پنج لوکوس VNTR استفاده نمودند که این لوکوس ها عبارتند از STTR9، STTR5، STTR3، STTR6 و STTR10Pl(32).
یوهنا[۸۳] و همکاران در سال ۲۰۱۱ در سوئد، MLVA را بروی ۴۰ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار تایفی موریوم انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که تکنیک MLVA یک روش قدرتمند و در عین حال، مقرون به صرفه جهت تفکیک و تمایز ایزوله های سالمونلا است(۳۳).
هاپکینز[۸۴] و همکاران در سال ۲۰۱۰ در انگلستان، MLVA را برروی ۲۹۸ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار انتریتیدیس انجام دادند. این ایزوله ها از منابع انسانی جدا نمودند. در این بررسی آنها از پنج لوکوس استفاده نمودند که این لوکوس ها عبارتند از: SENTR4، SENTR5، SENTR6، SENTR7 و SE3.(34).
راس[۸۵] و همکاران در سال ۲۰۰۹، MLVA را برروی ۱۲۸ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار انترتیدیس انجام دادند و با دو تکنیک MALPT و PFGE مقایسه نمودند. در این بررسی آنها از یک لوکوس VNTR جهت انجام MLVA استفاده نمودند که این لوکوس STTR5 بود و برای انجام MALPT نیز از هشت جفت پرایمر استفاده نمودند(۳۵) .

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

برانیک[۸۶] و همکاران در سال ۲۰۰۹ میلادی، MLVA را بر روی ۱۱۲ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار انتریتیدیس انجام دادند و MLVA را با PFGE مقایسه نمودند. برای انجام MLVA آنها از چهار لوکوس VNTR استفاده نمودند که این لوکوس ها عبارتند از: STTR5، ENTR6، ENTR13 و ENTR20(36) .
دیویس[۸۷] و همکاران در سال ۲۰۰۹ در ایالات متحده آمریکا، MLVA را بروی سالمونلا انتریکا سرووار نیوپورت[۸۸]انجام دادند.دراین بررسی آنهاازشش­لوکوسVNTRاستفاده نمودندکه این لوکوس­ها عبارتنداز:STTR6،Newport-A،Newport-L،STTR5،Newport-BوNewport-M(37).
اوکتاویا[۸۹] و همکاران در سال ۲۰۰۹ در استرالیا، MLVA را بر روی ۷۳ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار تایفی انجام دادند. این ایزوله ها را از منابع انسانی جدا نمودند. در این بررسی آنها از نه لوکوس VNTR استفاده نمودند که این لوکوس ها عبارتند از: TR4500، TR4699، TR1، TR2، SAL02، SAL06، SAL10، SAL 16 و SAL 20(38).
لارسن[۹۰] و همکاران در سال ۲۰۰۹ در دانمارک، MLVA را بر روی ۸۱ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار تایفی موریوم انجام دادند. این ایزوله ها را از سرم بیماران جدا نودند. در این بررسی آنها از پنج لوکوس VNTR استفاده نمودند که ایتن لوکوس ها عبارتند از: STTR3، STTR10، STTR6، STTR5 و STTR9(39).
مالورنی[۹۱] و همکاران در سال ۲۰۰۸ در آلمان، MLVA را بروی ۲۴۰ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار انتریتیدیس انجام دادند. این ایزوله از منابع مختلفی همچون انسانی، حیوانی و محیطی جدا نمودند. در این بررسی آنها از نه لوکوس VNTR استفاده نمودند که این لوکوس ها عبارتند از: SENTR1، SENTR2، SENTR3، SENTR4، SENTR5، SENTR6، SENTR7، SE3 و SE7(40).
گیلبرت[۹۲] و همکاران در سال ۲۰۰۸ میلادی در New south wales، MLVA را بر روی ۱۶۸ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار تایفی موریوم انجام دادند.این ایزوله ها را از منابع انسانی جدا نمودند. در این بررسی آنها از پنج لوکوس VNTR استفاده نمودند که این لوکوس ها عبارتند از: STTR9، STTR5، STTR 6، STTR3 و STTR10Pl(41).
سئونگ بئوم چو[۹۳] و همکاران در سال۲۰۰۷ در ایلات متحده آمریکا، MLVA را بروی ۳۴ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار انتریتیدیس انجام دادند. این ایزوله ها از منابع انسانی و غیر انسانی جدا نمودند. در این بررسی آنها از هفت لوکوس VNTR استفاده نمودند که این لوکوس ها عبارتند از: SE1، SE2، SE3، SE5، SE7، SE8 و SE9(42) .
باکسرود[۹۴] و همکاران در سال ۲۰۰۷ در ایالات متحده آمریکا، MLVA را بر روی ۱۵۳ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار انتریتیدیس انجام دادند و MLVA را با دو تکنیک Phage typing و PFGEمقایسه نمودند.دراین بررسی آنها ازده­لوکوسVNTRاستفاده نمودند که این لوکوس ها عبارتنداز:SE-1،SE-2،SE-3،SE-4،SE-5،SE-5، SE-6، SE-7، SE-8، SE-9 و SE-10(40).
لیندستد [۹۵] و همکاران در سال ۲۰۰۶ در نروژ و دانمارک، MLVA را بر روی ۴۶۱ ایزوله ی سالمونلا انتریکا سرووار تایفی موریوم انجام دادند.(۴۴) .
گایل [۹۶] و همکاران در سال ۲۰۰۶، از PFGE جهت ژنوتایپینگ و شناسایی سروتایپ های سالمونلا استفاده نمودند. جهت انجام PFGE از آنزیم برش دهنده ی Xbal استفاده نمودند(۴۵).

مواد وروشها
بخش اول
۳-۱-مواد و تجهیزات
۳-۱-۱-دستگاه ها ووسایل مورد نیاز:
- هود میکروبیولوژی کلاس ۲ - لوپ کالیبره یک هزارم میلی لیتر
- هود شیمیایی آزمایشگاهی - ارلن در اندازه های مختلف
- انکوباتور شیکردار - مزور در اندازه های مختلف
- بن ماری دیجیتال دقیق قابل تنظیم - بالن ژوژه در اندازه های مختلف
- ترازوی دیجیتال با حساسیت حد اقل ۰/۰۰۰۱ گرم - چراغ بونزن
- میکروسانتریفوژ یخچال دار شرکت سیگما[۹۷] - پیپت پاستور
- اسپکتروفوتومتر با قدرت قرائت نمونه در طول - لام و لامل
موجهای مختلف شرکت بیورد[۹۸] آمریکا - جا لوله ای
- شیکر معمولی آزمایشگاه - فریزر ۲۰- درجه سانتیگراد
- انکوباتور معمولی آزمایشگاه
- فور - هیتر
- دستگاه ورتکس
- سمپلر های متغییر (۱۰-۰/۵ ،۱۰۰-۱۰ ،۱۰۰-۱۰۰ میکرولیتری)
- میکروسکوپ نوری شرکت نیکون[۹۹] ژاپن
- دستگاهPCR مدل Vapo-Protect شرکت اپندورف[۱۰۰] آلمان
- دستگاه اتو کلاو شرکت بیندر[۱۰۱]
- یخچال معمولی آزمایشگاه
- سیستم الکترو فورز شامل منبع تغذیه ولتاژ و تانک های مختلف بایورد آمریکا
- دستگاه تصویر برداری از ژل مجهز به سیستم
عکس برداری،همچنین تهیه پرینت از تصویر و ذخیره اطلاعات، بایورد آمریکا
- ظروف رنگ آمیزی ژل - لوله های شیشه ای سر پیچدار استریل
- آنس یا فیلدوپلاتین نوک تیز
۳-۱-۲-مواد مصرفی مورد نیاز:
- میکروتیوب های استریل در اندازه های مختلف(۰/۵ و ۲ سی سی)
- پرایمرهای PCR
-آنتی سرم های پلی والان و مونووالان شرکت Mast assure
- لوله های شیشه ای سر پیچدار استریل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...