دیدگاه ساخت­گرایی اجتماعی[۲۳۷] از یادگیری و آموزش، بر ایجاد محیط­های یادگیری کلاسی با جهت­گیری فراشناختی تأکید دارد. در یک محیط یادگیری فراشناختی، هدف پیشرفت یا افزایش دانش جمعی و از این طریق حمایت از رشد دانش فردی است (اسکاردامالیا و بریتر[۲۳۸]، ۱۹۹۶). طبق این دیدگاه تئوری­های یادگیری فردی که در بیشتر مدارس غالب است کارایی چندانی ندارد و افراد زمانی بهتر یاد می­ گیرند که در فرایند ساختن دانش نقش داشته باشند (ریگلوت[۲۳۹]، ۱۹۹۹). در رویکرد محیط­های یادگیری هدف این است که فرهنگ یاد گرفتن را پرورش دهند. هم افراد و هم اجتماع به ‌عنوان یک کل، یادگیری آموزی را بدانند.

طبق این دیدگاه مباحثه، زبان و تعامل اجتماعی در بسط و افزایش و بهبود مهارت­ های فراشناختی یادگیرندگان از اهمیت ویژه­ای برخوردار است (توماس[۲۴۰]، ۲۰۰۴). ماهیت یا ساختار محیط­های یادگیری فراشناختی اغلب به وسیله بحث­هایی که در آن ها انجام می­ شود شناخته می­ شود و به ‌عنوان یک عامل کلیدی در ارتباط با توسعه فراشناخت دانش آموزان پدیدار می­ شود. محققان بر اهمیت مباحثه در محیط های یادگیری تأکید نموده اند (توماس و کین می[۲۴۱]، ۲۰۰۵؛ کابوکسو[۲۴۲]، ۲۰۰۹)، اما بررسی­ها نشان داده ­اند که معلمان و دانش آموزان از چنین شیوه­ای استفاده نمی­کنند (توماس و مک روبی، ۲۰۰۱). بحث کردن در کلاس درس بایستی بر تبادل آزادانه و فعالانه ایده­ ها و اندیشه­ ها در باره یادگیری بین معلم و دانش آموزان و بین دانش آموزان با یکدیگر باشد، این نحوه تبادل اندیشه­ ها می ­تواند باعث بهبود و توسعه مهارت­ های فراشناختی دانش آموزان باشد (توماس و مک روبی، ۲۰۰۱).

روش بحث و گفتگو در کلاس درس نسبت به کلاس­های سخنرانی در کمک به دانش آموزان در کسب مفاهیم پایه و اساسی مؤثرتر است و باعث می­ شود که دانش آموزان به صورت فعال تری در یادگیری مشارکت داشته باشند و همچنین وقت بیشتری را روی مسائل بگذارند. دانش آموزان در اینگونه

    1. – Unpleasant emotions ↑

    1. – Impulsive ↑

    1. – Overlap ↑

    1. -Cognition ↑

    1. – Receiving ↑

    1. – processing ↑

    1. – storage ↑

    1. – transmission ↑

    1. – Personal and social trauma ↑

    1. – Environmental problems ↑

    1. – Abnormalities ↑

    1. Social Problem ↑

    1. – Objective position ↑

    1. – Subjective interpretation ↑

    1. – Gould ↑

    1. -Social values ↑

    1. -Merton ↑

    1. -Social Life ↑

    1. -Self-awareness ↑

    1. -Hunt ↑

    1. -Organizational Citizenship Behavior ↑

    1. -Social Well-being ↑

    1. -Enveronmental Attitud ↑

    1. -Bathman & Organ ↑

    1. -Volunteer ↑

    1. -Organizational goals ↑

    1. -Keyes ↑

    1. -Shapiro ↑

    1. -Coherence ↑

    1. -Integration ↑

    1. -Acceptance ↑

    1. -Participation ↑

    1. -Actualization ↑

    1. – Social Integration ↑

    1. -Conservation Environmental psychology ↑

    1. -Mental Health ↑

    1. -Environmental behavior ↑

    1. – Recycled Materials ↑

    1. – Crowd Control ↑

    1. -Self- regulation ↑

    1. -Wells ↑

    1. -Fallavel ↑

    1. -Metacognitive skills ↑

    1. -Bemboty ↑

    1. -Monitoring ↑

    1. -Moses & Baird ↑

    1. -Planning Strategies ↑

    1. -Control strategies and monitoring ↑

    1. – Regulation strategies ↑

    1. – wolforek ↑

    1. – Kabat Zin ↑

    1. – Automated Guided ↑

    1. – Karged ↑

    1. – Positive bias ↑

    1. – Neutral stimuli ↑

    1. – Mindfulness-Based Relationship Enhancement Training ↑

    1. – Carson ↑

    1. – Mindfulness-based stress reduction ↑

    1. – Mindfulness-based Cognitive Therapy ↑

    1. – Karmdy & Bear ↑

    1. – Ngtsan ↑

    1. – Chesa & Sraty ↑

    1. – Seiras and cross ↑

    1. – Delgado ↑

    1. – Metacognitive approach to Social skills Training ↑

    1. – Sheinker ↑

    1. – Self-Efficacy ↑

    1. – Nolen and Morgan ↑

    1. – Industrial Revolution ↑

    1. – Physical, psychological and social ↑

    1. – Keyes& Shapiro ↑

    1. – World Health Organization ↑

    1. – Physical environment ↑

    1. – Human Environment ↑

    1. – Veinstra ↑

    1. – Delinquency ↑

    1. – Homelessness ↑

    1. -Bery ↑

    1. – Social Psychology ↑

    1. -Organizational Citizenship Behavior ↑

    1. – Thompson and Burton ↑

    1. – Interaction ↑

    1. – Social cognition ↑

    1. – Self-awareness ↑

    1. – Cultural environment ↑

    1. -Unconscious ↑

    1. – Hunt ↑

    1. -Lamarsh ↑

    1. -World Health Organization ↑

    1. -Psychological, social & environmental ↑

    1. -CommunityHealth ↑

    1. -Jane ↑

    1. – Sosial Helth ↑

    1. – physical environment ↑

    1. – Human Environment ↑

    1. -Organizational citizenship behavior ↑

    1. -environmentalattitudes ↑

    1. – Mindfulness ↑

    1. -Sati ↑

    1. – Pali ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...