با توجه به اهمیت عملکرد شغلی و این نکته که احتمالاً رضایت شغلی یکی از عوامل اثر گذار بر عملکرد شغلی اعضای هیئت علمی است، شناسایی عوامل مرتبط و مؤثر بر رضایت شغلی می‌تواند به شناسایی راه های افزایش رضایت شغلی اعضای هیئت علمی کمک نماید.

خودکارآمدی سازه اصلی در بین سازه‌های نظریه ی شناختی اجتماعی است که تعیین کننده ی بسیار مهمی بـرای ‌رفتار است و به بـاورها یا قضـاوت های فـرد در مـورد توانایی‌های خود در انجام وظایف و مسئولیت هایش اشاره دارد.

افرادی که خودکارآمدی بالایی دارند به دلیل این که احساس می‌کنند می‌توانند با موفقیت فعالیت ها یا رفتار را انجام دهند، آن رفتار یا فعالیت ها را انتخاب می‌کنند، تلاش و ممارست بیشتری را برای رسیدن به رفتار با نتیجه سودمند انجام می‌دهند و با تلاش بیشتر بر مشکلات فائق آمده و به موفقیت های بیشتری دست می‌یابند ولی افرادی که خودکارآمدی پایینی دارند از درگیر شدن در فعالیت ها اجتناب می‌کنند و کارها را سخت تر از آن چیزی که هستند، می بینند و همین مسئله باعث استرس و ضعف آن ها در چگونگی مقابله با مشکل می شود. لذا هر چه خودکارآمدی اعضای هیئت علمی بالاتر باشد سطح علمی نظام آموزشی نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد

با توجه به شواهد موجود، کمبود یا خلاء دانش کافی در زمینه ی خودکارآمدی اعضای هیئت علمی وجود دارد و در ایران و جهان مطالعات به طور محدود صورت گرفته است. در مجموع نگاهی بر مرور متون، حاکی از مطالعات محدود و پراکنده با متدولوژی های مختلف و تاثیرهای متفاوت است که استنتاج راهبردهای علمی با پس زمینه‌های متفاوت را دشوار می‌سازد.

از طرفی مطالعه ای که عناصر اصلی پژوهش حاضر را همزمان به کار گرفته باشد، یعنی انگیزش پیشرفت، رضایت شغلی و خودکارآمدی، مشاهده نگردید. به علاوه در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز نیز این بررسی انجام نشده است

در همین راستا پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه انگیزش پیشرفت و رضایت شغلی با خودکارآمدی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز طرح ریزی شده است.

فصل سوم

روش شناسی پژوهش

    1. . Sabharwal& Corley ↑

    1. . Kafetsios ↑

    1. . Weiss ↑

    1. . Mamiseishvili& Rosser ↑

    1. . Malik ↑

    1. . Kafetsios ↑

    1. . Weiss ↑

    1. . chen ↑

    1. . Sabharwal& Corley ↑

    1. . Locke ↑

    1. . Nylenna ↑

    1. . Chung ↑

    1. . Mamiseishvili& Rosser ↑

    1. . Caprara ↑

    1. . Self-Efficacy ↑

    1. . Job Satisfaction ↑

    1. . Achievement Motive Test ↑

    1. .bandura ↑

    1. . Zimmerman ↑

    1. . Locke and Latha ↑

    1. . Appelbaum ↑

    1. . Spreitzer ↑

    1. . Whetten and cameron ↑

    1. . Conger and Kanungo ↑

    1. .Chenj & et all↑

    1. . Hang Lo ↑

    1. . Lotanz ↑

    1. . Smit & Kindal ↑

    1. . Roga ↑

    1. . Baron & Girinzberg ↑

    1. . R.J. house ↑

    1. . Need- Fufillment theory ↑

    1. . Max weber ↑

    1. . walster ↑

    1. . X theory , Y theory ↑

    1. . D. M.c Greyor ↑

    1. . Maslow↑

    1. . Adams Equity theory ↑

    1. . John Atkinson ↑

    1. . jenkins ↑

    1. . Ames ↑

    1. . Hansford & Hattie ↑

    1. . Eccles ↑

    1. . Weiner ↑

    1. . Heckhausen ↑

    1. . Bal ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...