پایان نامه -تحقیق-مقاله – نمودار ۲-۲٫ کیفیت خدمات وارتباط آن با رضایت و وفاداری( چوو، ۲۰۰۲) – 5 |
نمودار ۲-۲٫ کیفیت خدمات وارتباط آن با رضایت و وفاداری( چوو، ۲۰۰۲)
۲-۷-پیشینه پژوهش
جدول ۲-۱٫ نمونه ای از پیشینه پژوهش داخلی و خارجی
نویسنده / محققان داخلی
موضوع
یافته ها
۱- رحیم نیا ۲۰۱۴
ساخت یک برند قدرتمند در بازار،
کیفیت ادراک شده بعد اصلی در ایجاد ارزش ویژه برند است و به عنوان یک تعیین کننده قوی در ارزش برند محسوب می شود.
۲- عرفان سبحانیان و همکاران (۲۰۱۴)
عوامل مؤثر بر شکل گیری تصویر ذهنی مشتریان وفادار
درک رفتار مشتری به طور معمول به برنامه ریزی بهتر استراتژی بازاریابی کمک می کند، که می تواند به افزایش سهم بازار و سود آوری منجر شود.مشتریان وفادارهمیشه به عنوان مهمترین دارایی برای هر شرکتی محسوب میشوند
۲- عرفان سبحانیان و همکاران (۲۰۱۴)
عوامل مؤثر بر شکل گیری تصویر ذهنی مشتریان وفادار
درک رفتار مشتری به طور معمول به برنامه ریزی بهتر استراتژی بازاریابی کمک می کند، که می تواند به افزایش سهم بازار و سود آوری منجر شود.مشتریان وفادارهمیشه به عنوان مهمترین دارایی برای هر شرکتی محسوب میشوند
۳–رحیمیان در سال (۲۰۱۲)
مسئله برندسازی و مدیریت برند
برند های موفق باعث افزایش اعتماد به محصولات و خدمات ناملموس میشوند ادراک مشتریان از خدمات دریافت شده تصویری مطلوب در ذهن مشتری ایجاد می کند
۴- مریم عبدلی و همکاران (۲۰۱۲)
ارزیابی ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتریان در بانکداری مطابق با مدل کلر
نتایج نشان داد که میانگین ارزش ویژه برند نام تجاری وعوامل آن از میانگین پایه بالاتر است.
۵- امیرشاهی در سال ۱۳۹۱
بررسی تاثیر میزان شناخت رده محصول و تمایز میان برندهای موجود در یک رده محصول و تعامل آن ها در پذیرش تعمیم برند
نتایج تحقیق نشان میدهد که دو عامل مذکور«میزان شناخت رده محصول» و «تمایز میان برندهای موجود در یک رده محصول» و تعامل
آن ها تنها در پذیرش تعمیم برند محصولات کالایی (با درگیری کم) و خدماتی (با درگیری زیاد) ساخت خارج ایران اثرگذار بوده است.
۶- عزیزی در سال ۱۳۹۱
شناسایی عوامل مؤثر بر تعهد و وفاداری کارکنان به برند و عملکرد برند در سطح کارکنان بانک کشاورزی است.
نتایج نشان میدهد که شفافیت اهداف برند بر تعهد کارکنان به برند بانک کشاورزی اثر مثبت دارد اما بر وفاداری آنان به برند اثری ندارد.
۷- کفاشپور ( ۲۰۰۹)
بررسی رابطه بین ارزش برند و تصویر شرکتهای خدماتی با بهره گرفتن از فاکتورهای مؤثر در ساخت موفق مدیریت روابط مشتری CRM می پردازد.
وفاداری به برند و کیفیت خدمات در ساخت تصویرذهنی مثبت از برند تاثیرمثبتی دارد.
بررسی رابطه بین ارزش برند و تصویر شرکتهای خدماتی با بهره گرفتن از فاکتورهای مؤثر در ساخت موفق مدیریت روابط مشتری CRM می پردازد.
وفاداری به برند و کیفیت خدمات در ساخت تصویرذهنی مثبت از برند تاثیرمثبتی دارد.
موضوع
یافته ها
ادراک مشتری در ایجاد برند های خدماتی قدرتمند ، تصویری از بانک بارادوا
ادراک مشتری از خدمات نقش ویژه ای بر نام تجاری بانک دارد.
تاثیر تصویربرند بانک بررضایت و وفاداری مشتریان بانک تجاری کنیا
تصویر مثبت برند بانک با بهبود کیفیت خدمات ایجاد میشودکه در نهایت رضایت و وفاداری مشتریان را افزایش میدهد
اهمیت تصویر نام تجاری در شرکتهای بزرگ
تصویر نام تجاری مثبت و بهتر به بهبود و وفاداری مشتری ، اعتماد و قصد خرید مصرف کننده میانجامد.
اثرارزش ویژه حقوق صاحبان سهام وکیفیت نام تجاری بررضایت نام تجاری
رضایت از نام تجاری تاثیر برتعهد عاطفی داردو اعتماد نیز هم بر تعهد عاطفی و هم بر تعهد مستمر تاثیر میگذارد، که در این صورت تعهد عاطفی بر قصد خرید مجددو وفاداری تاثیر گذاشته ولی تعهد مستمر بر قصد خرید مجدد و وفاداری تاثیری ندارد.
مسئولیت اجتماعی ، اقتصادی وخواسته های زیست محیطی بانک برزیل
مجموعه ای از مسئولیت اجتماعی ، اقتصادی وخواسته های زیست محیطی واستفاده مفهومی در تقویت نام تجاری مؤسسه مالی کمک میکند.
۶- ناگا ، بهویال (۲۰۱۲)
تاثیر مزایای نمادین و نجربی بررضایت و وفاداری مشتریان
در حوزه بازاریابی برای به دست آوردن رضایت و وفاداری مشتری باید برروی تصویر برند تمرکز کرد ه این تحقیق را نمیتوان در همه جا مورد قبول دانست.
۷-ژنگ وی(۲۰۱۲)
عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از بانکداری اینترنتی در کشور چین.
مجموع کیفیت وب سایت بر رضایت مشتریان تاثیر مستقیم و مثبتی دارد.
یوسفزاییو سوریانو(۲۰۱۲)
درک مشتری از عوامل خاص ،اساس پذیرش بانکداری اینترنتی
نتایج نشان میدهد که وجود برخی عوامل خاص در مشتری در پیشبینی رفتار وی اهمیت دارد نظیر آمادگی پذیرش فناوری ، میانگین سنی، جنسیت ، اعتقادات و قصد
۸- لوکا شیان(۲۰۱۱)
چگونگی اندازه گیری تصویر نام تجاری
اولین کاری است مهمترین ابزارهای جستجورا با هدف اندازه گیری تصویر برند باهمدیگر ارائه میدهد
۹- محمد خلف احمد و همکاران (۲۰۱۱)
کارکردهای ابعاد کیفیت خدمات بانکداری اینترنتی و پیامد آن بر رضایت مشتریان درصنعت بانکداری اردن
ابعادکیفیت خدمات بانکداری اینترنتی نظیر امنیت ، حفظ حریم شخصی ، محتوی پورتال دسترسی ، طراحی وب سایت و کارمزد بر رضایت مشتریان معنی دار بود.
۱۰- نت مایر و همکاران(۲۰۰۴)
قیمت ادراک شده و ارزش ادراک شده از برند
تمایل به برند به طوربالقوه و مستقیم منجربه شکل گیری رفتارخرید برند میگردد.
۲-۸- ارائه مدل مفهومی تحقیق
پس از بررسی مدلها و تئوریها مدل مفهومی پژوهش حاضر برگرفته از مدل کیفیت خدمات وارتباط آن با رضایت و وفاداری( چوو، ۲۰۰۰) وارزش ویژه برند (، بری ۲۰۰۰ و آکر ،۱۹۹۱) ، به عنوان مدل پژوهش انتخاب شد.
تصویر ذهنی برند
آگاهی از برند
ادراک ازبرند
وفاداری
شکل ۲-۱ مدل مفهومی پژوهش
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
۲-۹-مفاهیم نظری
۲-۹-۱-تعریف برند
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 10:11:00 ب.ظ ]
|