۱۳

دستورانی، مهران؛ پور یوسف، سیاوش

۱۳۹۱

بررسى رابطه ویژگی‌های شخصیتی و سلامت روانی با رضایت شغلی کارکنان

نتایج نشان‌دهنده آن بود که سلامت روان کارکنان بر رضایت شغلی آن‌ها تأثیر مثبت و معناداری داشته اما تأثیر ویژگی شخصیتی باوجدان بودن بر رضایت شغلی کارکنان و همچنین تأثیر ویژگی شخصیتی روان آزرده گرایی بر رضایت شغلی کارکنان اندک می‌باشد و به‌استثنای ویژگی شخصیتی دلپذیر بودن، سایر ویژگی‌های شخصیتی، برونگرایی، انعطاف‌پذیری و باوجدان بودن بر رضایت شغلی کارکنان تأثیر داشته و ویژگی شخصیتی دلپذیری نسبت به سایر ویژگی‌های شخصیتی بر رضایت شغلی کارکنان تأثیری معکوس دارد.

۲-۶-۲ تحقیقات خارجی: به‌طورکلی در دو زمینه اعتیاد به کار و کیفیت زندگی کاری تحقیقات اندکی انجام‌گرفته است.
جدول (۲-۱۲) پیشینه تحقیقات خارجی

ردیف

محقق

سال

عنوان تحقیق

نتیجه

۱

شوفلی و همکاران

۲۰۰۸

اعتیاد به کار، فرسودگی شغلی، ر تعامل سه نوع مختلف از کارکنان.

نتایج این نیز نشان داد که اعتیاد به کار و عجین شدن با شغل به‌نوعی با یکدیگر متفاوت‌اند همچنین اعتیاد به کار با سلامتی رابطه منفی داشته، درحالی‌که عجین شدن با کار با سلامتی رابطه مثبت دارد، اما هر دو به‌طور مثبت با عملکرد شغلی رابطه دارند.

۲

وستمن

۲۰۰۶

برخوردی از استرس و فشار درزمینهٔ کار و خانواده.

نتایج این تحقیق حاکی از آن بود که هیچ رابطه‌ای بین اعتیاد به کار و امنیت در محیط کار وجود ندارد و همچنین این تحقیق نشان داد آرامش در کارنمی‌تواند باعث جلب رضایت خانواده و عملکرد فرد گردد.

۳

اندراسین و همکاران

۲۰۰۷

رابطه بین انگیزه قوی برای کار کردن معتادان به کار و سلامت.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

نتایج این پژوهش نشان داد کارکنانی که تمایل به‌صرف وقت زیاد در محیط کار خود رادارند ارتباط کمتری با شرکای تجاری خود داشته و این امر به‌نوبه خود باعث کاهش عملکرد شرکت می‌گردد.

۴

شیمازو و همکاران

۲۰۰۹

به‌طورکلی آیا اعتیاد به کار خوب است یا بد برای سلامت و رفاه کارکنان؟

نتایج نشان‌دهنده آن بود که اعتیاد به کار به‌طور مثبتی با سلامتی، یعنی (پریشانی روانی و مشکلات جسمانی) و به‌طور منفی با رضایتمندی، شامل رضایت کم از شغل و خانواده و عملکرد شغلی، ارتباط دارد.

۵

اسکات و همکاران

۱۹۹۷

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...