برای پایایی پرسشنامه ها با اجرای پرسشنامه در نمونه ی آزمایشی با حجم ۳۶ نفر، پایایی آن از طریق همسانی درونی و روش آلفای کرونباخ محاسبه شد. بدین ترتیب پایایی پرسشنامه ی، هوش هیجانی ۸۹/۰ و عملکرد ۸۴/۰ بدست آمد. نتایج در جدول شماره ی ۴-۳، نشان داده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول شماره ی ۳-۳: تفسیر پرسش نامه ی هوش هیجانی

نمره معنا
۶-۵ یک توانایی عالی
این نمرات خیلی بالاتر از متوسط هستند و توانایی های چشمگیری را نشان می دهند این توانایی ها، به طور طبیعی در شما وجود دارند یا برای به دست آوردن آنها تلاش کرده اید. در هر فرصتی که به دست می آورید از آنها استفاده کنید تا موفقیت خود را به حداکثر برسانید. شما در این مهارت ها واقعاً قابلیت دارید، بنابراین روی آنها سرمایه گذاری کنید و توانایی های بالقوه خود را به فعل در آورید.
۵-۴ یک توانایی خوب
این نمرات بالاتر از متوسط است. با این حال در بعضی وضعیت ها، رفتاری از خود نشان می دهید که بیانگر هوش هیجانی بالای شماست. بسیاری از کارها را خیلی خوب انجام داده اید تا به این نمره برسید و چند موضوع دیگر وجود دارد که با اندکی تمرین می توانید آنها را نیز بهتر کنید. رفتارهایی را به خاطر آنها چنین نمره ای گرفته اید مطالعه کنید و به این فکر باشید که چگونه می توانید مهارت های خود را تقویت کنید.
۴-۳ چیزی که با اندکی تقویت می تواند به یک توانایی تبدیل شود
از بعضی رفتارهایی که به خاطر آنها این نمره را به دست آورده اید اطلاع دارید و وضعتان خوب است. بقیه رفتارهای هوش هیجانی، شما را عقب نگه داشته اند. بسیاری از مردم از این جا شروع می کنند و وقتی به هوش هیجانی خود توجه نشان می دهند در بهبود آن پیشرفت های بزرگی به دست می آورند. از این فرصت کمک بگیرید تا توانایی های بالقوه خود را کشف کنید در جاهایی که عملکرد خوبی ندارید بهبود یابید.
۳-۲ چیزی که روی آن باید کار کنید
بخشی که در آن، گاهی بر اساس هوش هیجانی خود رفتار می کنید ولی نه همیشه، ممکن است ناراحت کردن مردم را تازه شروع کرده باشید. ممکن است این مهارت، به طور طبیعی، همیشه به شما دست نمی دهد یا این که از آن استفاده نمی کنید با اندکی بهبود در این مهارت، خیلی بیشتر می توانید قابل اعتماد باشید.
۲-۱ هشداری که باید به آن توجه کنید
این مهارت یا برایتان مشکل است یا برای آن ارزش قائل نیستید یا اینکه نمی دانستید مهم است. خبر ناراحت کننده این است که مهارت های شما کارآیی شمار را محدود می کنند. اما خبر خوشحال کننده این است که اقدام در مورد آن می تواند رفتار بر اساس هوش هیجانی را بهبود بخشد.

جدول شماره ی ۴-۳: ضرایب پایایی پرسش نامه برحسب مولفه های تشکیل دهنده هوش هیجانی و پرسشنامه عملکرد کارکنان

ردیف شاخص ها ضریب پایایی
۱ خودآگاهی ۰.۷۸
۲
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...