منابع پایان نامه ها – (روزنزوایگ ۱۹۷۴) مواردی که در گزارشنامه وجود دارد عبارت است از : – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
شیوه و مفهوم اساسی تجزیه و تحلیل آزمون روزنزوایگ :
-آزمون دارای پاسخ نامه است ، که شامل بیست و چهار شماره برای ثبت پاسخها در موقعیت های بیست و چهار گانه میباشد . اگر آزمون به صورت انفرادی مورد استفاده قرا ربگیرد ، در ستون مقابل هر پاسخ رفتار آزمایش شونده ثبت میگردد ، سپس کدی را که برای هر آزمون تشخیص داده شده ، را در ستون چپ ثبت می کند .
- گزارشنامه آزمون : در گزارشنامه آزمون ، نمراتی هست که از ترکیب شدن نمرات عامل ناکامی حاصل میشوند . این نمرات معرف خصیصه های عمومی فرد است . و ما آنهارا به منزله عوامل قطعی و نمایش دهنده رفتار ثابت او میدانیم و مورد تعبیر و تفسیر قرار میدهیم .
(روزنزوایگ ۱۹۷۴) مواردی که در گزارشنامه وجود دارد عبارت است از :
- تطابق با گروه ( G.C.R)[122]این مفهوم نشانگر انطباق پاسخهای آزمایش شونده با حد متوسط پاسخهای جمعیتی است . که او را در آن قرار دارد . در آزمون روزنزوایگ مانند سایر آزمونهای برونفکنی نتیجه نشانگر خیلی بالا نیست ، بلکه مهمترین نتیجه از آن کسی است که با نتایج حد متوسط گروه عادی مورد مطالعه منطبق باشد .
نمرات انطباق با گروه ( G.C.R)است برای مشخص کردن ناسازگاری احتمالی فرد یا گروه است ویابه عبارت دیگر به این نمره خوب ویاد بدسازگاری آزمایش شونده را متمایز میکند ، برای این منظور نتایج تحقیقی که درباره عادات اجتماعی و سازگاری کودکان انجام شده نقل می شود :
( روزنزوایگ ۱۹۶۲)
-گروه اول : سازگاری مطلوب دارند ، روابط اجتماعی خوب ، دوستانش آنان را به خوبی میپذیرند ، تمایل پرخاشگرانه به دستور دادن ویا فرمان دادن به دیگران را ندارد .
-
- گروه دوم : سازگاری مطلوب دارند ، نا پر خاشگرانه اند ، دوستانشان آن ها را به خوبی پذیرفته ولی نقش فرمان دادن و تسلط طلبانه دارند .
-
- گروه سوم : ترسو، خجالتی و جزء کسانی هستند که می خواهند وسیله گروه مورد قبول قرار بگیرند ، ولی به علت عدم اطمینان با دیگران روابطی مطبوع و متغیر دارند .
-
- گروه چهارم : پرخاشگر و ویران کننده اند . شامل آنهایی است که سازگاری اجتماعی ضعیفی دارند ، خصومت خود را نسبت به دیگران با نیش خند و گاهی با حمله بدنی نشان میدهند
-
- گروه پنجم : غیر اجتماعی در خود فرو رفته اند ، شامل آنهایی است که علاقه کمی به روابط اجتماعی دارند و ترجیج میدهند که مطالعه و بازی را به تنهایی انجام دهند .
- نتایج با توجه به عوامل تجزیه و تحلیل آزمون برای گروههای پنجگانه به شرح زیر است .
-
- Delgado ↑
-
- Lobotomies ↑
-
- Sano ↑
-
- Bronson (F.H) ↑
-
- Bandura(A) ↑
-
- Mezio ↑
-
- Bender ↑
-
- Rof Carbalo ↑
-
- Angoisse ↑
-
- Freud ↑
-
- Freud ↑
-
- Liftinstinsts ↑
-
- Death In stincts ↑
-
- Libido ↑
-
- Irenaus Eibl – Eibes feldt (1963) ↑
-
- Zillman, Katcher , Milavaky (1977) ↑
-
- Albert Bandura (1973) ↑
-
- Konrd Lorenz (1966) ↑
-
- Catharsis ↑
-
- Geen quanty (1977) ↑
-
- Cline , Croft , Courrier (1973) ↑
-
- Leonard Berkowitz (1971) ↑
-
- Seymour feshbach ↑
-
- Shentobe (S.A) Soulairac (A)(1961) ↑
-
- Walters –g1975 ↑
-
- Bender(1960) ↑
-
- English a.s – pearson c.h (1961) ↑
-
- Noshpitz g.d (1961) ↑
-
- Megalomaniaque ↑
-
- Megalomaniaque ↑
-
- Briguel – Lamarre M(1969) ↑
-
- Ochonisky A (1963) ↑
-
- Relations Obgectales ↑
-
- Spitz R.A(1961) ↑
-
- Schentoub S.Asoulairac A(1961) ↑
-
- Fantasmes ↑
-
- Socker A(1969) ↑
-
- Haim A (1969) ↑
-
- Garma( 1952) ↑
-
- Dollard(1939) ↑
-
- Roger Barker – Tamara Dembo – Kurt Lewin (1941) ↑
-
- Gerome Frank (1945) ↑
-
- Despriation ↑
-
- Watts – Detitoit ↑
-
- Milkt- Bugelski (1948) ↑
-
- Thornton – gocobs (1971) ↑
-
- Beboro (1969) ↑
-
- Lacan (1959) ↑
-
- Robert Hamblion (1969) ↑
-
- Dreyfuss – DEBORAH go (1990) ↑
-
- CHILD SEXUAL ABUSE ↑
-
- Dor, shar –Netta- Mario (1990) ↑
-
- Learned helpess causal attribution and response to frustration ↑
-
- ROBERTS. GAIL(1993) ↑
-
- Ego ↑
-
- BALZANO- FREDERICA(1994) ↑
-
- Fuhrer (1994) ↑
-
- محمد تقی فرمهینی فراهانی (۶۵-۱۳۶۴) دانشگاه تربیت مدرس ( طرح پژوهشی ) ↑
-
- علیرضا مرادی (۱۳۶۵) دانشگاه تربیت مدرس ( پایان نامه ) ↑
-
- حیدر اسلامی – علی سالاری ( ۱۳۷۰) اداره آموزش و پرورش استان یزد ( پژوهشکده تعلیم و تربیت ) « طرح پژوهشی » ↑
-
- ابراهیم محسنی کهنه شهری (۱۳۵۰) دانشگاه علوم انسانی تبریز ( پایان نامه ) ↑
-
- علی اصغر احمدی ( ۱۳۷۰) مجله تربیت – پژوهشگده تعلیم و تربیت ( مقاله ) ↑
-
- Tolerance ↑
-
- Freed Man (1975) ↑
-
- سبقت الله هراتی زاده – محمد رضا زاده (۱۳۷۱) آموزش و پرورش استان خراسان ( طرح پژوهشی ) پژوهشکده تعلیم و تربیت ↑
-
- امیر هوشنگ حبیبی ۱۳۷۲ اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان – پژوهشکده تعلیم و تربیت ( طرح پژوهش ) ↑
-
- گلناز بخشی (۱۳۷۱) دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران ( پایان نامه ) ↑
-
- سیما کاهنی (۱۳۷۲) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – دانشکده پرستاری و مامایی ( پایان نامه ) ↑
-
- رحیم میر منصوری ( ۱۳۷۳) دانشگاه تربیت مدرس ( پایان نامه ) ↑
-
- شروین شمالی مهرماه و آبان ماه ۱۳۷۳ – مجله تربیت – پژوهشکده تعلیم و تربیت ( مقالات ) (۱و۲) ↑
-
- Gaclin and white (1983) ↑
-
- Hyde (1983) ↑
-
- Stability ↑
-
- Robins (1986) ↑
-
- الهه اخوان علیزاده ۱۳۷۴- مجله تربیت – پژوهشکده تعلیم وتربیت ( مقاله) ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 09:33:00 ب.ظ ]
|