۳

۹۵/۱۴

۱۸۷

۰۰۱/۰*

مسؤولیت پذیری قانونی

۱۱/۳

۷۲/۰

۳

۰۹/۲

۱۸۷

۰۳۸/۰**

مسؤولیت پذیری اجتماعی

۷۰/۳

۵۶/۰

۳

۰۴/۱۷

۱۸۷

۰۰۱/۰**

* در سطح ۰۵/۰ معنادار است. ** در سطح ۰۱/۰ معنادار است.
نتایج آزمونt تک گروهی در جدول (۷-۴) نشان می­دهد میانگین مسؤولیت­پذیری اجتماعی سازمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی ۵۴/۳ با انحراف معیار ۳۳/۰ است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است زیرا (۰۱/۰ p<)؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان می‌توان گفت که میزان مسؤولیت­پذیری اجتماعی سازمان دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط (۳) است. همچنین میانگین و انحراف معیار هر یک از مؤلفه‌های مسؤولیت­پذیری اجتماعی سازمان در دانشگاه علوم پزشکی همدان، به شرح زیر است:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۱) میانگین مؤلفه مسؤولیت­پذیری اقتصادی ۷۴/۳ با انحراف معیار ۶۱/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان می‌توان گفت که میزان مسؤولیت­پذیری اقتصادی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
۲) میانگین مؤلفه مسؤولیت­پذیری اخلاقی ۶۱/۳ با انحراف معیار ۵۶/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۰۱/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان می‌توان گفت که میزان مسؤولیت­پذیری اخلاقی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
۳) میانگین مؤلفه مسؤولیت­پذیری قانونی ۱۱/۳ با انحراف معیار ۷۲/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۵/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۵% اطمینان می‌توان گفت که میزان مسؤولیت­پذیری قانونی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
۴) میانگین مؤلفه مسؤولیت­پذیری اجتماعی ۷۰/۳ با انحراف معیار ۵۶/۰ به دست آمده است که از میانگین آماری (۳) بزرگتر است و این تفاوت در سطح ۰۱/۰ معنادار است؛ بنابراین با ۹۹% اطمینان می‌توان گفت که میزان مسؤولیت­پذیری اجتماعی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضاء هیأت علمی بالاتر از حد متوسط(۳) است.
بنابراین به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که میزان مسؤولیت­پذیری اجتماعی سازمانی( و مؤلفه‌های) کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه هیأت علمی بالاتر از حد متوسط است که بیشترین مسؤولیت­پذیری کارکنان در مؤلفه مسؤولیت­پذیری اقتصادی و کمترین در مؤلفه مسؤولیت­پذیری اخلاقی است.
سؤال۲) وضعیت کار تیمی در دانشگاه علوم پزشکی همدان، از دیدگاه اعضای هیأت علمی چگونه است؟
جدول(۸-۴) بررسی وضعیت کارتیمی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همدان از دیدگاه اعضاء هیأت علمی
با بهره گرفتن از آزمون t تک‌گروهی:

شاخص
متغیر

میانگین مشاهده‌شده

انحراف استاندارد

میانگین آماری[۱۵۷]

مقدار آمارهt

درجه آزادی

سطح معناداری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...